پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119905
استقبال ناتو از پيوستن اوکراين به اين سازمان
تاریخ انتشار : 1393/10/03 08:02:18
نمایش : 1945
پس از آن که پارلمان اوکراين امروز با تصويب لايحه‌اي، به وضعيت غيرمتعهد بودن اين کشور پايان داد و زمينه را براي پيوستن به ناتو هموار کرد، ناتو از اين تصميم به گرمي استقبال کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، پس از آن که پارلمان اوکراين امروز با تصويب لايحه‌اي، به وضعيت غيرمتعهد بودن اين کشور پايان داد و زمينه را براي پيوستن به ناتو هموار کرد، ناتو از اين تصميم به گرمي استقبال کرد.

دفتر فرماندهي ناتو پس از اعلام خبر تصويب اين لايحه در مجلس اوکراين، بيانيه‌اي صادر کرد و ضمن احترام به نظر نمايندگان اوکرايني، از باز بودن مسير براي پيوستن کي‌يف به جمع کشورهاي عضو سازمان پيمان آتلانتيک شمالي خبر داد.

در بيانيه ناتو آمده است: «همانگونه که سال ۲۰۰۸ در بخارست توافق شد، درب‌هاي سازمان ما باز است و اوکراين در صورتي که درخواست الحاق به ناتو را مطرح کند و با استانداردهاي سازمان انطباق داشته باشد، يکي از اعضاي ما خواهد شد.»

پس از بروز تنش در روابط غرب و روسيه بر سر حمايت مسکو از استقلال‌طلبان روس‌تبار اوکراين، مقامات کي‌يف براي پيوستن به ناتو و باز شدن پاي اصلي‌ترين پيمان نظامي غرب به مرزهاي بزرگ‌ترين ميراث‌دار بلوک شرق، ابراز تمايل کرده بوند که اين پيشنهاد با واکنش شديد روسيه مواجه شد.

مقامات روس تاکنون بارها نسبت به عواقب پيوستن اوکراين به ناتو، به مقامات اين کشور هشدار داده‌اند.
 
کد مطلب: 590 پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html